LUPTA NOASTRĂ NU SE OPREȘTE
NICIODATĂ

De mai bine de 35 de ani luptăm pentru o lume mai echitabilă și mai frumoasă.

"Educați oamenii prin stimularea pasiunilor lor. Profitați de orice ocazie pentru a exploata imaginația angajaților, ajutați-i să înțeleagă și să simtă că ceea ce fac este important, că nu sunt o voce singuratică, că sunt cei mai puternici și mai puternici oameni de pe planetă.„

Dame Anita Roddick

LUPTA NOASTRĂ NU SE OPREȘTE NICIODATĂ

Pentru a deveni un agent al schimbării de succes, știm că tot ce trebuie să faci este să găsești sursa propriei tale puteri. Toți oamenii de la The Body Shop sunt agenți ai schimbării și toți oamenii pe care îi cunoaștem au potențialul de a schimba lumea. Trebuie doar să continuăm să mergem înainte și să luptăm.Luptăm pentru o schimbare socială sistemică și pe termen lung pentru generația următoare. Întotdeauna am luptat și vom lupta mereu. De-a lungul anilor, ne-am străduit să facem campanie pe teme pe care alte întreprinderi le-ar fi evitat pentru că sunt prea complicate sau prea riscante. Cu mult înainte de apariția conceptului de consumatorism etic, am făcut campanie împotriva distrugerii pădurii amazoniene, am luptat împotriva testării pe animale pentru producția de produse cosmetice și împotriva traficului sexual cu copii și tineri. Poate că mulți nu au înțeles de ce, în 1997, The Body Shop a militat pentru drepturile poporului Ogoni, când, de fapt, nu ne comercializam produsele în Nigeria. Dar pentru noi era evident. Pentru că așa era corect să procedăm. Iată câteva dintre campaniile noastre activiste de care suntem mândri:

1986 – “SAVE THE WHALE” ÎN COLABORARE CU GREENPEACE

Prima campanie activistă majoră lansată de Dame Anita Roddick și The Body Shop a fost aceea de a combate practica brutală a vânătorii de balene, cerând încetarea vânătorii de balene și promovând uleiul de jojoba ca alternativă ideală la uleiul de balenă, care era utilizat pe scară largă în industria cosmetică la acea vreme.Inițial, Anita a sponsorizat posterele campaniei de conștientizare și sensibilizare pe care le-a plasat pentru prima dată în vitrinele magazinelor The Body Shop, care până atunci erau "inestetice". În esență, aceasta a fost introducerea ei în acest stil progresist și neconvențional de comunicare vizuală. La fel cum era ea ca persoană.

1988 – OZONE; OR NO OZONE

Încă din anii '80, grupurile de mediu au identificat problema schimbărilor climatice ca fiind o amenințare pentru Terra. Înainte ca lobby-ul să influențeze dezbaterea privind combustibilii, Anita a adăugat vocea The Body Shop la problema încălzirii globale. Am lucrat cu Greenpeace la o campanie, care a atras multă publicitate, împotriva distrugerii stratului de ozon de către clorofluorocarburi (CFC). Această campanie a pus bazele afișelor neconvenționale și progresiste, cu mesaje clare și puternice, ale campaniilor activiste care au urmat.

1989 – “STOP THE BURNING”

Campania noastră revoluționară de mediu "Stop the Burning" a strâns aproape un milion de semnături pentru a cere încetarea arderii pădurilor tropicale din Brazilia. Pe lângă aceasta, Anita a pus suflet și în campania de succes pentru a bloca un proiect major de baraj în Brazilia. Metodele Anitei au activat și mobilizat toate persoanele care lucrau pentru această campanie pentru a ieși în stradă și a strânge semnături de la oameni, punând publicului întrebări de genul "știați că în fiecare an arde o suprafață de mărimea Țării Galilor?". Mulți dintre cei care au lucrat la această campanie își amintesc acest moment ca fiind unul critic, înainte ca problemele legate de schimbările climatice să ajungă pe agenda internațională. În urma acestei campanii, un milion de semnături au fost prezentate președintelui Braziliei în acest scop.

1991 – AGAINST ANIMAL EXPERIMENTATION

Poate cea mai emblematică campanie de activism și cea care ne-a transformat în prima companie de produse cosmetice care a făcut campanie pe tema testării pe animale pentru producția de produse din industria de frumusețe. În 1996, am transmis o petiție semnată de 4 milioane de persoane către Comisia Europeană, iar în 1998 Marea Britanie a introdus o interdicție privind testarea pe animale pentru producția de produse cosmetice și ingredientele acestora. A fost o campanie activistă perturbatoare care a adus schimbarea în acțiune și rămâne un punct de reper în istoria companiei noastre.

1993 – THE OGONI PEOPLE

The Body Shop a lansat o campanie internațională extrem de mediatizată pentru a sensibiliza opinia publică cu privire la situația periculoasă și dificilă cu care se confruntă poporul Ogoni și președintele Mișcării pentru supraviețuirea poporului Ogoni, Ken Saro-Wiwa, care au fost urmăriți penal pentru că au protestat împotriva Shell, compania multinațională de petrol și gaze naturale, și a dictaturii nigeriene pentru distrugerea mediului și supraexploatarea pământului lor natal și pentru tratamentul inuman aplicat acestora. Poporul Ogoni protesta împotriva deversării de deșeuri în Delta Nigerului din țara lor.

"Cred că afacerile văd drepturile omului ca pe o pacoste, ca pe o amenințare la adresa profiturilor lor, care reprezintă cel mai important factor pentru ele... Dacă marile afaceri sunt mai puternice decât guvernele și nu le pasă de drepturile omului, atunci să ne ajute Dumnezeu pe toți."

1997 – THE BIRTH OF RUBY

The Body Shop a lansat prima sa campanie de promovare a stimei de sine prin introducerea unei păpuși cu siluetă mai plină de viață, numită "Ruby". Ruby, care a fost imaginea campaniei noastre, a împodobit vitrinele magazinelor din Marea Britanie alături de sloganul puternic: "Există 3 miliarde de femei care nu arată ca un top-model și doar 8 care arată". Ruby a contestat stereotipurile dăunătoare privind frumusețea și a contestat în mod deschis influența industriei principale de frumusețe. Cu un ton deschis, provocator și ambițios, Ruby a inspirat o conversație globală despre imaginea corporală și stima de sine.

1998 – “MAKE YOUR MARK” ÎN COLABORARE CU AMNESTY INTERNATIONAL

Anita era o persoană de acțiune. S-a confruntat cu nedreptăți și probleme, a organizat și a participat la acțiuni în scopuri sociale și de mediu. A inspirat personalul magazinului să desfășoare campanii în felul lor. Filozofia era "glocal" - probleme locale, dar cu impact global. În paralel cu această campanie internațională pentru drepturile omului, oamenii care lucrau în magazine făceau voluntariat la adăposturi și ospicii locale sau vizitau școli. Aceste relații durabile cu comunitatea au fost cele care au permis personalului să construiască rapid o mișcare.

În '98, am încheiat un parteneriat cu Amnesty International și am desfășurat o campanie pentru a evidenția situația periculoasă și dificilă cu care se confruntă activiștii pentru drepturile omului din întreaga lume. Dalai Lama ne-a ajutat să lansăm campania "Make Your Mark". Această campanie specială, în colaborare cu Amnesty International, reprezintă o piatră de hotar pentru cea de-a 50-a aniversare a Declarației Universale a Drepturilor Omului. Peste trei milioane dintre clienții noștri și-au lăsat amprenta în 34 de țări, "semnând" apelul nostru, pentru a sprijini apărătorii drepturilor omului, contribuind astfel la eliberarea a 17 din cei 30 de prizonieri de conștiință.

2002 – “CHOOSE POSITIVE ENERGY” ÎN COLABORARE CU GREENPEACE

În 2002, conceptul de energie regenerabilă era destul de nou sau era considerat un lux, așa că am desfășurat o campanie pentru a-l promova pe ordinea de zi. Aceste idei nu au fost la fel de populare în magazinele noastre francizate din întreaga lume ca în Indonezia, o țară care exportă cantități mari de petrol. Dar am luat atitudine, am strâns semnături și am instruit personalul - și a funcționat. Campania globală a culminat cu prezentarea a peste 6 milioane de semnături de la clienții noștri la Summitul mondial privind dezvoltarea durabilă de la Johannesburg.Ne-am consolidat angajamentul față de durabilitatea mediului prin investiții în surse de energie regenerabilă, prin finanțarea proiectelor de eficiență energetică în țările cu venituri mici și prin încorporarea în ambalajele noastre a produselor reciclate după consum.

2003 – CAMPANIA STOP VIOLENCE IN THE HOME

În 2003 am lansat o campanie globală în colaborare cu MTV pentru a informa publicul și a strânge fonduri pentru victimele violenței domestice. Aceasta a fost o campanie globală, bazată pe 10 ani de campanie pe această temă în țări precum Canada, Malaezia de Vest și Statele Unite. Aceasta a scos în evidență problema violenței domestice în peste 50 de țări și de atunci a strâns peste 2 milioane de lire sterline pentru a sprijini supraviețuitorii violenței domestice. În unele țări, cum ar fi Indonezia și Canada, campania a contribuit la modificarea legilor privind violența domestică. Personalul magazinelor, ca parte a voluntariatului companiei noastre, s-a întâlnit cu femei care au supraviețuit violenței domestice. În unele țări, persoanele care lucrează în magazinele noastre au întâlnit femei care au părăsit medii familiale abuzive, iar personalul a păstrat legătura cu ele în drumul lor către un loc de muncă profesionist. O mulțime de informații, care provin de la persoanele care lucrau în magazine la momentul respectiv, au inspirat noul nostru program de recrutare incluzivă din America de Nord.

DIN 2008 PÂNĂ ÎN 2012 - PESTE 600.000 DE LIRE STERLINE STRÂNSE PENTRU FUNDAȚIA STAYING ALIVE PRIN CAMPANIA DE CONȘTIENTIZARE HIV/SIDA ÎN PARTENERIAT CU MTV

În 2008, am desfășurat o campanie de donare a 100% din vânzările unora dintre cele mai bine vândute produse ale noastre către Fundația Staying Alive. Campania a durat patru ani și a strâns peste 4 milioane de lire sterline. Banii nelimitați le-au oferit libertatea de care aveau nevoie pentru a investi în tinerii și femeile care lucrează în comunitățile lor în timpul epidemiei de HIV. Aceștia i-au cheltuit în zonele în care puteau avea cel mai mare impact, unde ratele de infectare erau ridicate și grupurile sociale care acționau acolo erau îndatorate.

2009-2012 - STOP SEX TRAFFICKING OF CHILDREN AND YOUNG PEOPLE - CAMPANIE PENTRU STOPAREA TRAFICULUI SEXUAL DE COPII ȘI TINERI

Campania de stopare a traficului de copii și tineri în scopuri sexuale "Stop traficului de copii și tineri în scopuri sexuale" este una dintre cele mai reușite campanii de până acum. A fost cu adevărat epică. Am strâns 7 milioane de semnături. Apelurile au fost prezentate șefilor de stat, miniștrilor și oficialilor guvernamentali din 40 de țări din întreaga lume în 2011, precum și Uniunii Europene și Consiliului pentru Drepturile Omului al Organizației Națiunilor Unite. A inspirat deja mai mult de 20 de guverne să se angajeze să adopte o nouă legislație pentru a proteja și sprijini copiii și tinerii afectați de traficul sexual sau expuși riscului de a fi victime ale acestuia.

2010-2013 - "BE AN ACTIVIST", CAMPANIE DE CONȘTIENTIZARE HIV/SIDA ȘI 3 ANI DE COLABORARE CU ONU SIDA

Am creat un parteneriat revoluționar cu UN AIDS, lansat la nivel mondial de Ziua Mondială de luptă împotriva SIDA, la 1 decembrie 2010. Mesajul central al campaniei s-a concentrat pe informarea oamenilor din întreaga lume, în magazinele The Body Shop și în rețeaua globală UN AIDS. A încurajat ideea de alianță pe o temă care era încă tabu la nivel mondial. A susținut mesajul conform căruia toți oamenii pot fi activiști în lupta împotriva epidemiei de HIV, indiferent de statutul, convingerile sau originea lor.

DIN 2012 PÂNĂ ÎN 2013 - CRUELTY FREE INTERNATIONAL, INTERZICEREA GLOBALĂ A TESTELOR PE ANIMALE PENTRU PRODUCȚIA DE PRODUSE COSMETICE

Bazându-ne pe moștenirea noastră bogată și pe expertiza noastră în acest domeniu, în vara anului 2012, The Body Shop a fost mândru să sprijine lansarea Cruelty Free International, primul ONG din lume dedicat impunerii unei interdicții globale a testării pe animale pentru producția de produse cosmetice. În condițiile în care 80% dintre guvernele lumii nu au interzis încă testele pe animale, The Body Shop face apel la toate guvernele și autoritățile de reglementare să se implice și să le pună capăt, făcându-le să devină un lucru de domeniul trecutului.

2021 – SAVE CRUELTY FREE COSMETICS (YES TO COSMETICS NOT TESTED ON ANIMALS - COMMITMENT FOR A EUROPE WITHOUT ANIMAL TESTING)

Odată cu interzicerea de către UE a testării produselor cosmetice pe animale, a apărut promisiunea unei Europe în care animalele nu mai suferă și nu mai mor de dragul produselor cosmetice. În 2021, am văzut cum UE a început să își încalce această promisiune. Într-o campanie inovatoare în industria frumuseții, ne-am asociat cu Dove, PETA, CFI și peste 500 de organizații importante pentru bunăstarea animalelor pentru a milita pentru acțiuni urgente împotriva noilor cerințe de testare pe animale pentru ingredientele utilizate în produsele cosmetice, în Europa. Împreună, ne-am mobilizat pe întreg continentul în speranța de a strânge un milion de semnături pentru a readuce această problemă în fața Comisiei Europene.

ȘI NU NE OPRIM AICI.

Continuăm cu aceeași pasiune de a fi agenți ai schimbării.