LUPTA PENTRU EMANCIPAREA
FEMEILOR ȘI FETELOR

SUNTEM UN BRAND FEMINIST. LUPTA PENTRU EGALITATE ESTE ÎN ADN-UL NOSTRU

Din 1976, când Anita Roddick a fondat The Body Shop și primul magazin al brandului și-a deschis porțile în Brighton, Anglia, și până în prezent, nu ne-am oprit nicio clipă din a fi avocați ai egalității. Feminismul este adânc înrădăcinat în ADN-ul nostru. Principiile noastre feministe sunt incluzive și credem cu tărie că egalitatea aduce beneficii tuturor oamenilor. Rămânem întotdeauna fideli angajamentului nostru de a susține activ și cu toată puterea noastră iubirea de sine și acceptarea fiecărui corp diferit și unic. Nu încetăm niciodată să luptăm prin activism pentru a face din lumea noastră un loc corect și sigur pentru femei și fete. La The Body Shop sărbătorim Ziua Internațională a Femeii reflectând la fiecare parteneriat pe care l-am dezvoltat de-a lungul anilor.

ANGAJAMENTUL NOSTRU

Angajamentul nostru față de dumneavoastră este mai important astăzi ca niciodată. Ne-am angajat să continuăm lupta pe care Anita a început-o pentru a împuternici femeile și fetele din întreaga lume. Egalitatea este în beneficiul întregii societăți. O societate în care femeile se bucură de drepturi egale și de oportunități egale în educație este o societate mai bună pentru toți. Aceste principii de bază sunt farul de lumină care ne ghidează pașii și angajamentul nostru față de generațiile viitoare.

În calitate de activiști, vom acționa cu onestitate și integritate și vom continua cu o pasiune nestăvilită să luptăm pentru drepturi și oportunități egale între sexe, cu scopul de a împuternici femeile și fete.

Vom evidenția problemele foarte importante care apar în legătură cu egalitatea de drepturi și de șanse și vom deveni agenți de informare și conștientizare.

Ne vom folosi de toate mijloacele pe care le avem la dispoziție pentru a prezenta lideri și lidere feministe, pentru a evidenția vocile feministe și pentru a susține mișcarea feministă globală, precum și pentru a onora pe toți și toate cele care luptă pentru o lume mai egală și mai dreaptă.

Vom crea produse și experiențe care să transmită fiecărei persoane un mesaj puternic de iubire de sine și de acceptare a corpului și care să răstoarne standardele stabilite de frumusețe.

O ISTORIE A LUPTEI PENTRU EGALITATE

2003
STOP VIOLENCE IN THE HOME

În 2003, după aproape un deceniu de luptă a The Body Shop împotriva violenței domestice, am lansat campania noastră globală "Stop violenței în familie". Scopul campaniei a fost acela de a sensibiliza publicul și de a strânge fonduri nu numai pentru a sprijini partenerii noștri locali care ofereau asistență victimelor violenței domestice, inclusiv copiilor, ci și pentru a exercita o presiune instituțională asupra guvernelor pentru a acționa în vederea adoptării legislației relevante.

2009 - 2012
STOP SEX TRAFFICKING OF CHILDREN & YOUNG PEOPLE

În 2009, în colaborare cu rețeaua globală de organizații ale societății civile care urmăresc să pună capăt exploatării sexuale a copiilor ECPAT International, am lansat campania "Stop traficului sexual de copii și tineri". Campania noastră a condus la un val de susținere fără precedent a cererii de schimbare semnificativă, cu peste 7 milioane de semnături din partea clienților The Body Shop din întreaga lume și 24 de țări din întreaga lume care s-au angajat să adopte o nouă legislație.

2011
THE GLOBAL SHEA ALLIANCE

Untul nostru de shea este făcut manual și produs în Ghana de femei care urmează cu fidelitate metodele tradiționale de preparare, transmise neschimbate din generație în generație. Parteneriatul nostru în cadrul programului Community Fair Trade le asigură femeilor producătoare de unt de shea un venit echitabil și stabil, precum și beneficii suplimentare. Cu toate acestea, chiar și în prezent, rata exporturilor de unt de shea din Ghana rămâne ridicată, cu puține beneficii economice pentru femeile care îl produc. În 2011, am luat inițiativa de a invita părțile interesate din industria frumuseții să formeze Global Shea Alliance, o asociație non-profit care are ca obiective principale îmbunătățirea producției de shea, creșterea cererii și crearea condițiilor potrivite, astfel încât producția și comercializarea untului de shea să aducă beneficii mai mari femeilor aflate la baza lanțului de aprovizionare. Principiile de sustenabilitate ale Global Shea Alliance definesc modul de operare al tuturor celor implicați în colectarea și prelucrarea nucilor de shea, al producătorilor și exportatorilor de unt de shea, dar și al oricărei mărci care se aprovizionează cu unt de shea pentru produsele sale, atât timp cât dorește să pretindă că a dezvoltat un lanț de aprovizionare sustenabil.

2019
DREAM BIG WITH PLAN INTERNATIONAL

În 2019, le-am încurajat pe fete să viseze frumos. Ne-am unit forțele și am încheiat un parteneriat cu Plan International pentru a face o diferență în viețile femeilor și fetelor din Indonezia și Brazilia, oferindu-le resursele de care au nevoie pentru a-și dezvolta abilitățile, a-și atinge obiectivele și a-și îndeplini visele . Din păcate, multe fete din aceste țări nu au acces la educație și la piața muncii. Prin intermediul campaniei "Dream Big", am sprijinit un program de 18 luni de formare profesională și dezvoltare a competențelor care a oferit tinerelor femei cunoștințele și resursele necesare pentru a-și începe propria afacere sau pentru a-și asigura un loc de muncă bine plătit și sigur. Prin acest program am ajutat 1.500 de femei tinere.

2019
PLASTICS FOR CHANGE

2019 a fost un alt an de referință pentru The Body Shop, deoarece am lansat un nou parteneriat cu Plastics for Change, ca parte a programului nostru Community Fair Trade. De atunci, ne aprovizionăm cu plastic reciclat pentru ambalajele produselor noastre din Bengaluru, India. Plastics for Change este o cooperativă socială care lucrează cu așa-numiții reciclatori din India. Gunoierii sunt foarte adesea "daliți", membri ai clasei sociale inferioare bazate pe sistemul indian de ierarhizare a grupurilor sociale în caste, ceea ce îi face deosebit de vulnerabili la discriminare și la condiții de muncă precare. Plastics for Change a ajutat femei precum Annamma, care lucrează ca reciclatoare încă de când era copil.

LUPTA NOASTRĂ PENTRU JUSTIȚIE SOCIALĂ PRIN PROGRAMUL NOSTRU COMMUNITY FAIR TRADE

Programul nostru Community Fair Trade a fost inovator pentru epoca sa și a contribuit în mod pozitiv la lupta noastră pentru egalitatea de gen și emanciparea femeilor, ajutând-o să capete o amploare și un impuls la nivel global. Prin parteneriatele pe care le-am dezvoltat în cadrul acestui program, oferim artizanilor și producătorilor din fiecare colț al lumii un preț de piață corect pentru produsele lor și acces la o piață internațională. Mulți dintre acești oameni trăiesc în comunități rurale, unde oportunitățile de angajare sunt extrem de limitate. Programul nostru a ajutat femeile pe care le angajăm să își asigure un venit stabil, independență financiară și respect.

INDEPENDENȚA FINANCIARĂ A FEMEILOR DIN GHANA

Untul de shea pe care îl folosim în produsele noastre provine din nordul Ghanei și este obținut de la cooperativa de femei Tungteiya Women's Association, cu care lucrăm în mod constant din 1994, ca parte a programului nostruCommunity Fair Trade. În total, 640 de femei din 11 sate sunt angajate în producția untului de shea artizanal cu care ne îmbogățim produsele. Femeile membre ale cooperativei produc untul de shea cu fidelitate, urmând metoda tradițională. Este un proces solicitant care include 18 etape și se bazează pe tehnici specializate care au fost transmise de la mamă la fiică de mai multe generații. Faptul că aceste femei primesc un preț de piață corect pentru untul de shea pe care îl produc înseamnă că și-au asigurat un venit echitabil, ceea ce le permite să fie independente din punct de vedere financiar, contribuind în același timp la emanciparea lor, deoarece le-a sporit încrederea și respectul de care se bucură în comunitățile lor locale. În plus, plătim o taxă specială prin care cooperativa finanțează programe și proiecte comunitare care au un impact pozitiv asupra vieții oamenilor din comunitatea locală mai largă. În total, peste 49.000 de persoane, care locuiesc în aceste 11 sate, au beneficiat până în prezent de programele specifice. Investițiile pe termen lung au permis construirea a 7 școli frecventate de aproximativ 1.

INIȚIATIVE DE PIONIERAT ÎN DOMENIUL EDUCAȚIEI ȘI AL SPRIJINULUI SOCIAL

Hârtia și ambalajele noastre pentru cadouri sunt creații realizate manual și sustenabile, făcute cu îndemânare și dragoste în Kathmandu, Nepal, de către meșteșugarii calificați de la Get Paper Industry (GPI), cu care avem un parteneriat de lungă durată din 1989, ca parte a programului nostru Community Fair Trade. Și suntem foarte mândri de acest parteneriat special. GPI angajează mai multe femei decât bărbați și oferă salarii echitabile și egale, asigurându-se în același timp că tot personalul se bucură de beneficii egale. GPI este, de asemenea, un pionier în dezvoltarea și finanțarea de programe și acțiuni sociale în beneficiul comunității locale mai largi din jurul zonei Bansbari. Acesta a ajutat copiii din cele mai sărace familii din zonă să meargă la școală și a reușit să ridice nivelul educațional al fetelor prin campania "Trimiteți fiicele la școală" și să asigure bursele necesare pentru școlarizarea acestora.În ultimii ani, GPI a condus inițiative inovatoare de informare și conștientizare cu privire la problema socială a traficului de persoane, facilitând grupurile de responsabilizare a fetelor care funcționează în satele din regiune. În prezent, GPI și-a extins raza de acțiune și organizează concursuri naționale de eseuri școlare pe tema traficului de persoane.