Be Seen. Be Heard.

 

Nedreptate sociala, criza climatica, inegalitate, prejudecati si frica.

 

Acum cand lumea devine si mai fracturata si divizata, avem nevoie mai mult decat oricand de o schimbare reala, pozitiva si puternica. Sa reconstruim. Sa vindecam. Sa renastem.

 

Urmareste acest film pentru a afla mai multe; de ce urmatorii 40 de ani de produs schimbare chiar conteaza; si de ce sa fie vazuti si auziti nu a fost niciodata mai urgent.

 

Vezi filmul nostru

 

 

CARE ESTE PROBLEMA?

 

ONU estimeaza ca in lume sunt 1,2 miliarde de oameni cu varsta intre 15 si 24 ani. Asta inseamna ca unul din sase oameni de pe Pamant este un tanar adult. Ei vor mosteni consecintele deciziilor care se iau despre lumea nostra astazi. Deci unde sunt ei? Tabloul politic este inca destul de gri. Doar 2,8% dintre parlamentarii din toata lumea au sub 30 ani. Este o vasta diviziune de generatii intre cei cu puterea de a lua decizii si cei fara ea.

 

E clar ca daca continuam sa incercam sa rezolvam probleme cu aceleasi solutii vechi vom face aceleasi greseli. Tinerii vad altfel si au destul potential, dar rareori sunt invitati la masa discutiilor. Am vrea sa stim, de ce?

 

Tinerii, din lumea intreaga, inclusiv cei sub 18 ani, sunt considerati suficient de maturi sa aiba responsabilitati de adult. Ei se pot inrola in armata, pot avea grija de rudele vulnerabile si pot face inchisoare, dar in aceleasi timp le este refuzat dreptul de a vota in cele mai multe parti. Asta nu ne convine.

 

 

 

TINERII SUNT PARTE DIN SOLUTIE

 

Nu am fost niciodata cinici in legatura cu potentialul spiritului uman. Cum spunea fondatoarea noastra Anita Roddick candva: ‘cinismul este ceea ce trece drept perspicacitate atunci cand lipseste curajul.’ Credem ca tinerii au tot potentialul, dar acum, ei nu au nicio putere.

 

Viitorul lumii nu poate fi lasat pe mana unor birocrati in costume scortoase. Tinerii sunt creativi, cu mintea deschisa si plini de intrebari corecte. Stim ca ei au imaginatia, energia si curajul de a lupta pentru ceea ce este corect. Ei sunt activi politic, demostrand inca o data ca ei sunt pregatiti sa lupte pentru comunitate, pentru planeta noastra si pentru viitorul nostru.

 

Deci de ce continuam sa-i subestimam? Nu a existat niciodata un moment mai critic pentru ei sa aiba o voce. Vom face campanie din greu sa ne asiguram ca o vor avea.

 

 

 

CE FACEM?

 

Intotdeauna am functionat in afara industriei de beauty, cautand schimbare acolo unde alte branduri au vazut riscuri. Nu ne este frica sa provocam ceva ce toti vor dar numai putini o fac si sa gasim solutiile corecte. Acesta nu este primul nostru rodeo.
Lansam o campanie globala pentru a amplifica vocea tinerilor in viata publica.

 

Secretarul General al ONU a identificat ca una dintre prioritatile de top ale organizatiei este lucrul cu si pentru tineri. Vom lucra in parteneriat cu Biroul Trimisului Secretarului General pentru tineret. Acestia sunt sustinatori la nivel global pentru abordarea nevoilor si drepturilor tinerilor din intreaga lume.

 

 

 

CUM VA FUNCTIONA?

 

Atunci cand The Body Shop face campanii, intotdeauna avem o cerere clara.

 

In fiecare tara in care operam, vom face campanii pentru a indeparta barierele care ii impiedica pe tineri sa participe la luarea deciziilor care ne afecteaza pe toti. Pentru o schimbare de durata si sistemica, ne dorim sa schimbam legislatia sau politica in cat de multe tari este posibil.

 

Printre tipurile de politica sau legislatie pe care vrem sa le propunem pentru schimbare se numara (dar nu se limiteaza la):
• Scaderea varstei de vot la 16 ani la nivel local, provincial sau national.
• Abordarea barierelor legislative sau politice care impiedica direct sau indirect tinerii sa candideze pentru functii de conducere.
• Infiintarea unor organisme de tineret recunoscute oficial cu o relatie directa cu legislaturile nationale.
• Lobby pentru implicarea formala a tinerilor in dezvoltarea politicilor nationale, cum ar fi actiunile impotriva schimbarilor climatice, planurile de redresare post-Covid si initiativele de consolidare a pacii.
De asemenea, vom sprijini programe care dezvolta abilitatile tinerilor pentru a-i tranforma in liderii de maine. Toata activitatea campaniei la nivel national este in parteneriat cu organizatii locale, adesea conduse de tineri, care impartasesc valorile noastre si au experienta in cresterea participarii tinerilor în tara lor.

 

Partenerul nostru local este Consiliul Tinerilor din Romania (CTR) - platforma de reprezentare a tinerilor si a organizatiilor de tineret din Romania
CTR reprezinta tinerii si organizatiile de tineret din Romania in procesele decizionale de la nivel national si international si sustine participarea lor directa in aceste procese si in cele de nivel local si institutional / organizational, precum si cresterea capacitatii tinerilor si a organizatiilor lor de a influenta comunitatile in care traiesc prin instrumente legale, influentarea proceselor decizionale, lucru cu tinerii, asociere in organizatii neguvernamentale, sindicate si partide politice si dezvoltarea de afaceri.

 

CTR.RO | Consiliul Tineretului pe Facebook

 

Stim cu totii ca schimbarea incepe din interior. Am infiintat un “Colectiv de Tineret” la The Body Shop pentru a amplifica vocile tinerilor din colectivul nostru si pentru a ne ghida propria luare a deciziilor.

 

Deocamdata am vrea sa spunem, va vedem. Va auzim. Acum haideti sa trecem la treaba.

 

URMARESTE-NE PE SOCIAL MEDIA                                  ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER