Ati ales 0 produse

The Body Shop - Istoric

Primul magazin The Body Shop® se deschide pe data de 26 martie 1976 in Brighton, pe coasta sudica a Angliei. Pana in 1978 un chiosc din Bruxelles devine prima franciza de peste mari si pana in 1982 se deschid noi magazine, aproximativ cate doua pe luna.

In 1985, in primul sau an ca societate publica listat la bursa, The Body Shop sponsorizeaza afise pentru Greenpeace. Un an mai tarziu isi infiinteaza propriul Departament de Proiecte de Mediu, in timp ce desfasoara cea mai importanta campanie de vitrina a sa impreuna cu Greenpeace, "Save The Whale", in 1986.

Primul produs Community Fair Trade al The Body Shop, accesoriul de masaj pentru picioare, este fabricat in 1986 cu ajutorul unui furnizor din sudul Indiei. Comercializarea de accesorii de masaj pentru picioare s-a dezvoltat intr-o colaborare permanenta cu Teddy Exports din India, unul dintre cei mai importanti furnizori Community Trade cu care lucram.

In 1990, la numai un an de la lansarea pe piata din Statele Unite ale Americii, existau 2.500 de solicitari de franciza, in timp ce cererea de produse The Body Shop® era in permanenta crestere, impulsionata de extinderea societatii in 39 de tari in numai paisprezece ani de la deschiderea primului magazin!

In 1990 a fost infiintata Fundatia The Body Shop (The Body Shop Foundation), o organizatie caritabila ce finanteaza grupuri care lupta pentru drepturile omului si protectia mediului.

In 1991 se lanseaza publicatia „The Big Issue” pentru persoanele fara adapost, initial gandita ca proiect al Fundatiei The Body Shop. Pana in 1998 succesul de care se bucura determina Fundatia The Body Shop sa contribuie la finantarea publicatiei la nivel de stat, in Los Angeles.

Cursul New Academy of Business este creat in 1995, la initiativa Anitei Roddick. Acest inovativ curs de management in cadrul caruia se studiaza chestiuni sociale, morale si de mediu, se tine la Universitatea din Bath, Anglia.

In 1993 The Body Shop lanseaza o campanie internationala de amploare pentru sensibilizarea opiniei publice cu privire la situatia populatiei Ogoni si a conducatorului acesteia, Ken Saro-Wiwa. Aceasta populatie era persecutata deoarece protestase impotriva societatii Shell si a dictaturii din Nigeria, din cauza exploatarii la care era supusa in propria tara.

The Body Shop At Home™, linia de vanzari directe, este lansata in Marea Britanie in 1994, in Canada in 1995, in Australia in 1997 si in SUA in 2001. In prezent exista in 48 de state din SUA si doreste inca sa se extinda.

The Body Shop continua sa isi dezvolte practicile pozitive privind mediul inconjurator. In 2001, sediile principale si regionale The Body Shop din Watersmead, Marea Britanie, trec pe Ecotricity – electricitate ecologica -, primind energie din surse regenerabile. Mai mult, numeroase magazine The Body Shop® functioneaza acum cu electricitate ecologica.

Sirul campaniilor de succes este completat de Campania impotriva testarii pe animale. Campania are ca rezultat interzicerea la nivel national a testarii pe animale a produselor si ingredientelor cosmetice in noiembrie 1998 si transmiterea catre Comisia Europeana in 1996 a celei mai mari petitii din istorie (patru milioane de semnaturi).

In 1997, The Body Shop este prima societate internationala de cosmetice care se inscrie in Standardul privind Cosmeticele Umane (Humane Cosmetics Standard), sprijinita de importante grupuri internationale de protectie a animalelor.

In 1995 si 1997, Rapoartele de Valori (Values Report) ale The Body Shop sunt recunoscute ca deschizatoare de drumuri de catre United Nations Environmental Programme and SustainAbility si ocupa prima pozitie in cadrul International Corporate Environmental Reports.

In 1997, The Body Shop sarbatoreste cea de-a 21-a aniversare cu lansarea unui nou design pentru magazine si castiga prestigiosul premiu Modelul Anului, oferit de revista Retail Week.

Pentru a sarbatori cea de-a 50-a aniversare a Declaratiei Universale a Drepturilor Omului in 1998, The Body Shop lanseaza o campanie mondiala impreuna cu Amnesty International pentru a sublinia conditiile grele in care traiesc aparatorii drepturilor omului din intreaga lume, incurajand clientii sa „isi lase amprenta” (Make Your Mark) pentru drepturile omului. Aceasta campanie de succes a strans trei milioane de semnaturi.

In 1999 The Body Shop infiinteaza patru puncte de afaceri, in Marea Britanie, Europa, in cele doua Americi si in Asia, mutand structura operationala si de management in aceste regiuni.

Tot in 1999 se deschide primul magazin al brandului The Body Shop in Romania.

The Body Shop isi deschide sucursala in Africa de Sud in iunie 2001, prin intermediul societatii New Clicks Holdings, ca detinator direct de franciza The Body Shop in Africa de Sud. New Clicks promoveaza responsabilitatea corporatiilor fata de societate prin New Clicks Foundation.

In 2002, The Body Shop desfasoara o campanie mondiala impreuna cu Greenpeace International de promovare a energiei regenerabile care culmineaza cu prezentarea a peste sase milioane de semnaturi ale clientilor in cadrul Summit-ului Mondial pentru Dezvoltare Durabila din Johannesburg. Ne demonstram angajamentul fata de sustenabilitatea mediului investind in energie regenerabila, finantand proiecte de eficienta energetica si introducand materiale reciclate in ambalajele noastre.

In 2003 The Body Shop lanseaza o campanie globala de sensibilizarea opiniei publice si de strangere de fonduri pentru a ajuta victimele violentei in familie. Campania Stop Violentei in Familie vine dupa aproximativ zece ani de campanii purtate pe aceasta tema pe multe dintre pietele pe care activam, inclusiv in Canada, SUA si vestul Malaeziei. Campania are ca scop sublinierea acestei probleme, strangerea de fonduri pentru a sprijini grupurile ce ajuta victimele violentei si furnizarea de informatii privind sursele de consiliere si ajutor catre clientii si angajatii nostri.

Sambata, 14 iunie 2003, Anita Roddick este numita Dame a Imperiului Britanic (varianta feminina a celebrului „Sir”), in cadrul ceremoniei de Aniversare a Reginei.

In 2003 The Body Shop se lanseaza in Estonia si Turcia.

In 2004 The Body Shop este primul retailer din lume care se alatura Mesei Rotunde pentru Sustenabilitatea Uleiului de Palmier (Roundtable for Sustainable Palm Oil), colaborand cu ONG-uri si plantatii in vederea protejarii padurilor tropicale si a imbunatatirii drepturilor omului pentru muncitori si bastinasi.

In 2005 The Body Shop se alatura Campaniei pentru Cosmetice Sigure si este laudata de Greenpeace si de Asociatia de Cancer la San pentru politica responsabila de utilizare a produselor chimice.

In 2005 The Body Shop primeste premiul pentru atingerea unor standarde superioare in ceea ce priveste grija fata de animale in industria cosmeticelor, cu ocazia decernarii primelor premii anuale ale Societatii Regale de prevenire a cruzimii fata de animale din Marea Britanie. Un ansamblu de judecatori independenti au ales The Body Shop ca fiind castigatoare, datorita politicii Impotriva Testarii pe Animale.

The Body Shop soseste in Iordania si Rusia in 2005, ajungand la numarul total de 2.045 de magazine in intreaga lume.

Pe data de 27 martie 2006, The Body Shop implineste 30 de ani.

In 2006 The Body Shop castiga premiile PETA's Proggy (progres) pentru permanentul angajament de evitare a testarii pe animale.

In 2006, ca parte a campaniei permanente Stop Violentei in Familie, The Body Shop stabileste un parteneriat cu UNICEF si elaboreaza un studiu privind efectele violentei domestice asupra copiilor, pe baza Studiului Organizatiei Natiunilor Unite privind violenta asupra copiilor.

The Body Shop se lanseaza in India pe 6 iunie 2006, la Mall-ul Inorbit din Malad, Mumbai. In acelasi an, The Body Shop (India) deschide 8 magazine in mai multe zone ale tarii.

The Body Shop devine parte a Grupului L'Oréal si se retrage din Bursa de Valori de la Londra pe 12 iulie 2006. Isi pastreaza caracterul unic si Valorile si isi mentine sediul principal in Marea Britanie. Opereaza independent in cadrul Grupului L'Oréal si este gestionata de echipa actuala de management a The Body Shop, raportand direct Directorului Executiv de la L'Oréal, Jean-Paul Agon.

Pe data de 10 septembrie 2007, fondatoarea si modelul nostru de inspiratie, Dame Anita Roddick, trece in nefiinta la varsta de numai 64 de ani. Mostenirea si inspiratia sa raman insa vii la The Body Shop.

Pe data de 11 septembrie 2007, The Body Shop (India) lanseaza Campania Stop Violentei in Familie in Jawahar Nagar Kachi Basti, zona Rajasthan.

In 2007, The Body Shop isi uneste fortele cu MTV intr-un nou parteneriat in vederea strangerii de fonduri si a sensibilizarii opiniei publice cu privire la HIV si SIDA in randul tinerilor, prin campania „Spray to Change”. Peste 430.000 £ s-au strans din vanzarea parfumului Rougeberry, editie limitata. Banii au fost donati Fundatiei Staying Alive, o organizatie caritabila ce finanteaza organizatii traditionale ce aduc in atentie si educa tineri si grupurile de risc cu privire la HIV si SIDA.

In ianuarie 2008 Sophie Gasperment se alatura The Body Shop si preia functia de Director Executiv in iunie. In august 2008 se lanseaza noul look al brandului.

 

 

Inapoi